مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی 36 صفحه + docx

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی

دسته بندی: مدیریت

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 36

حجم فایل: 240 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوهAPA)

فهرست

-1-بخش اول : هوش سازمانی(OI) : ………………………………………………………………7

2-1-1-مقدمه :………………………………………………………………………………………..12

2-1-2-چرا هوش سازمانی؟ : ………………………………………………………………………12

2-1-3-کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها :…………………………………………………………13

2-1-4-هوش سازمانی به عنوان یك فرآیند : ……………………………………………………….14

2-1-5-فرآیند OI در سازمان‌ها و شرکت‌ها : ……………………………………………………..15

2-1-6-كاربست هوش سازمانی در نظام آموزشی : ……………………………………………… 15

2-1-7-رهبری سازمانی و هوش سازمانی : ……………………………………………………….16

2-1-8-شیوه های رهبری سازمانی به طور خلاصه :…………………………………………… 17

2-1-9-نتیجه گیری : ……………………………………………………………………………….. 24

2-2-بخش دوم : اثربخشی : ………………………………………………………………………… 26

2-2-1-مفهوم اثربخشی : …………………………………………………………………………… 26

2-2-2-اثربخشی سازمانی :………………………………………………………………………… 26

2-2-3-تاریخچه اثربخشی سازمانی : ……………………………………………………………… 27

2-2-4-معیارهای اثر بخشی از نظر كمپبل :………………………………………………………. 29

2-2-5-عواملی كه در اثر بخشی سازمان نقش دارند :……………………………………………. 31

2-2-6-نگرش‌های مربوط به سنجش اثر بخشی : ……………………………………………….. 32

2-2-7-الگوهای ارزشهای اثر بخشی : …………………………………………………………… 35

2-3-بخش سوم : پیشینه تحقیق : …………………………………………………………………… 37

2-3-1-مقدمه : ……………………………………………………………………………………… 37

2-3-2-تحقیقات انجام شده در خارج کشور : …………………………………………………….. 37

2-3-3-تحقیقات انجام شده در داخل کشور : ……………………………………………………… 38

2-1-بخش اول

هوش سازمانی(OI)

2-1-1-مقدمه

در دنیای مدرن امروز نقش اطلاعات در تمامی زمینه ها اعم از اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و… بر هیچکس پوشیده نیست. با پیشرفتهای سریعی که در عرصه فن آوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی حاصل گشته است، آنچه بیش از پیش دارای اهمیت می گردد و به نوعی عنصر حیاتی فرآیند محسوب می شود اطلاعات است. این اهمیت تا آنجا گسترش می یابد که بسیاری از مردم ، موسسات و سازمان ها برای به دست آوردن و در اختیار داشتن اطلاعات با یکدیگر به رقابت می پردازند. در برخی موارد این رقابت تنگاتنگ ، سبب خرید و فروش اطلاعات بعضا به قیمتهای گزاف می شود. اینجاست که نقش واقعی و حیاتی اطلاعات در دنیای امروز چهره خویش را می نمایاند. بی سبب نیست که عصر امروز را عصر اطلاعات و فن آوری اطلاعات می نامند زیرا که بسیاری از مردم معتقدند که در آینده ای نه چندان دور قدرت در دست کسانی خواهد بود که به اطلاعات جامع تر ، مفیدتر و منظم تری دسترسی دارند و برخی نیز براین باورند که تمامی جنگ های آینده جنگ اطلاعات خواهد بود و قطع به یقین ادوات و لوازم مورد نیاز در جنگ اطلاعات با آنچه امروزه به عنوان سلاح جنگی وجود دارد کاملاً متفاوت خواهدبود. پس بایستی برای حضور موفق در این عرصه ابزار مورد نیاز را فراهم آورد. با توجه به گستردگی ، پراکندگی و حجم عظیم اطلاعات و از سوی دیگر ، زمان کوتاهی که فرد برای بهره برداری لازم از اطلاعات موجود در اختیار دارد نیاز به ابزار ها ، روشها و محیطهای مناسبی جهت استخراج ، پردازش و فن آوری سریع اطلاعات و در اختیار قرار دادن آنها در زمان مناسب ، احساس می شود تا به اصطلاح، از داده ها و اطلاعات خام، اطلاعات مفید و کارآمد حاصل شود . شکل زیر بیانگر فرآیند فوق می باشد(رحیمی و وظیفه،1389):

مطلب مفید دیگر:  مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول آفرین 46 صفحه + doc

شكل2-1: رابطه داده و اطلاعات و سازمان

بی‌شك هر سازمان و شرکتی که از این قدرت اطلاعات برخوردار باشد در صنعت و حرفه خود در مقایسه با رقبای خود متمایز و ممتاز می‌شود. سازمان‌ها و شرکت‌ها، امروزه با سرعت حرکت و تغییر می‌کنند. اخذ اطلاعات صحیح در زمان صحیح اساس و پایه این سازمان‌ها است (نورس اج، 2009، 2). بر همین اساس در اکثر شرکتها و سازمانهای بزرگ و یا حتی متوسط از هوش سازمانی به عنوان ابزاری برای بهبودی در تصمیم گیری ها و دراختیار داشتن چشم‌اندازی از آینده استفاده می‌شود. در شرایط رقابتی موجود در بخش خدمات مشتریان، شرکتها نیاز دارند که اطلاعات دقیق و به روزی از مشتریان و علاقمندیهای آنان داشته باشند تا بتوانند با آنالیز و تحلیل این داده ها با ارائه سرویس های بهتر و یا تغییر در سرویسهای موجود گوی سبقت را از رقیبان بربایند. برای رسیدن به این هدف و گرد آوری و یکپارچه سازی اطلاعات از ابزار های مختلفی استفاده می‌گردد که این ابزارها به ابزارهای بارگذاری ، تغییر شكل و استخراج مشهور می‌باشند(واتسون و ویكسن، 2007، 96).

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی ” نمودید تشکر می کنیم، در سایت مقاله طلایی انواع فایلها با کیفیت مناسب را می توانید پیدا کنید.

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی;پیشینه تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی;مبانی نظری هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی;مبانی نظری;پیشینه تحقیق;هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *